Przedstawiamy podsumowanie najciekawszych wiadomości ze świata FinTech z mijającego tygodnia 👇
Sztuczna inteligencja jako prewencja przeciwko oszustwom?
Co się stało?
Sztuczna inteligencja szybko staje się jednym z najważniejszych narzędzi w walce z oszustwami w sektorze płatności. Wraz ze wzrostem wolumenu transakcji online i coraz bardziej wyrafinowanymi cyberatakami, coraz więcej instytucji finansowych zaczyna wykorzystywać sztuczną inteligencję do wykrywania oszustw. Sztuczna inteligencja pozwala analizować ogromne ilości danych w czasie rzeczywistym i identyfikować wzorce zachowań, które mogą wskazywać na nieuczciwą działalność. Na przykład technologia taka jak Gradient Boosting Decision Trees (GBDT) umożliwia bankom wykrywanie podejrzanych transakcji i zapobieganie stratom finansowym.
Co to oznacza?
Sztuczna inteligencja nie tylko poprawia skuteczność wykrywania oszustw, ale także umożliwia instytucjom finansowym szybsze reagowanie na nowe zagrożenia. Ze względu na to, że techniki oszustw stale ewoluują, niezwykle ważne jest, aby systemy AI były w stanie uczyć się i dostosowywać do nowych wzorców ataków. Dzięki tym technologiom płatności cyfrowe stają się bezpieczniejsze, co zwiększa zaufanie konsumentów do usług fintech i bankowości internetowej.
Więcej aktualności ze świata FinTech
Tencent sprzedaje swoje udziały w fintechu Tide. Chiński gigant technologiczny Tencent sprzedał swoje 14% udziałów w brytyjskiej platformie fintech Tide, będącej jednym z liderów bankowości dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw w Wielkiej Brytanii. Tide jest jednym z liderów bankowości dla MŚP w Wielkiej Brytanii, który rozwija swoją działalność również w Indiach i Niemczech. Jednak, ruch ten wskazuje na zmieniającą się strategię Tencent polegającą na wycofywaniu się z globalnych inwestycji.
Plum pozyskał 16 milionów funtów. Brytyjski fintech Plum, specjalizujący się w zarządzaniu finansami osobistymi i zautomatyzowanym inwestowaniu, pozyskał 16 milionów funtów w nowej rundzie inwestycyjnej. Inwestycja pomoże firmie rozszerzyć swoje usługi i przybliżyć szanse na uzyskanie rentowności.
Santander bierze na celownik Pokolenie Z. Santander Bank uruchomił nową kampanię skierowaną do Pokolenia Z, inspirowaną TikTok. Kampania ma na celu przybliżenie produktów finansowych młodym ludziom za pośrednictwem platform cyfrowych i interaktywnych, odpowiadając w ten sposób na zmieniające się potrzeby młodego pokolenia.
Wydruk potwierdzenia wyłącznie na Twoją prośbę. Mastercard zmienia zasady dotyczące potwierdzeń płatności, eliminując konieczność ich automatycznego drukowania. Klienci będą mogli poprosić o wydruk, ale domyślnie potwierdzenia będą przechowywane cyfrowo. To rozwiązanie ma na celu zmniejszenie ilości odpadów i zwiększenie bezpieczeństwa danych transakcyjnych. Jak podaje Mastercard, przeciętny hipermarket zużywa 10 6000 rolek papieru do drukowania paragonów rocznie.
Coraz łatwiej płacić BLIKiem. Francuski lider na rynku terminali płatniczych – Worldline, rozszerza swoją aplikację Tap on Mobile o możliwość przyjmowania płatności kodem BLIK. Wcześniej w ramach aplikacji dało się płacić BLIKiem jedynie zbliżeniowo. Dzięki temu przedsiębiorcy korzystający z Tap on Mobile będą mogli obsługiwać płatności od ponad 16 milionów użytkowników BLIKA. Aplikacja Tap on Mobile umożliwia płatności zbliżeniowe kartami oraz portfelami mobilnymi, a teraz także kodem BLIK. To rozwiązanie ma być atrakcyjne dla przedsiębiorców w całej Europie, zwłaszcza w kontekście planowanej ekspansji BLIKA na inne rynki.
Twój telefon terminalem płatniczym. eService wprowadza nową, rozszerzoną wersję rozwiązania do przyjmowania płatności zbliżeniowych na telefonach i tabletach z systemem Android. Nowa aplikacja „eService tom” zastąpi dotychczasowe rozwiązanie LikePOS, oferując użytkownikom dostęp do historii transakcji, możliwość unieważnienia transakcji oraz obsługę predefiniowanych kwot. Terminal może być używany zarówno stacjonarnie, jak i mobilnie, obsługując płatności kartami zbliżeniowymi, Google Pay, Apple Pay oraz BLIKiem zbliżeniowym. Przedsiębiorcy, którzy nie korzystali z terminali w ostatnim roku, a są zainteresowani z korzystania z aplikacji „eService tom” na swoim urządzeniu, mają szansę ubiegać się o dofinansowanie w ramach Programu Polska Bezgotówkowa.